کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند

کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند

کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند

تغییرات بزرگ ویزای تحصیلی کانادا

کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند

دانشجوهای بین المللی می توانند این پاییز در خارج از کانادا در کلاسهای آنلاین شرکت کنند و همچنان واجد شرایط برای دریافت اجازه کار بعد از تحصیل و سفر به کانادا هستند.

کانادا در حال ایجاد تغییرات بزرگی در قوانین دادن اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP) به دانشجوهای بین المللی است که می خواهند در پاییز امسال در کانادا تحصیل کنند.

اجازه کار کانادایی به دانشجوهای بین المللی این اجازه را می دهد که بعد از اتمام تحصیل در یک موسسه آموزشی مشخص، سابقه کار کانادایی کسب کنند.

دانشجوهای بین المللی باید یک برنامه تحصیلی تمام وقت حداقل 8 ماهه در یک موسسه آموزشی گذرانده باشند تا برای دریافت اجازه کار واجد شرایط باشند. برنامه تحصیلی باید نهایتا با دریافت یک دیپلم، مدرک یا گواهی اتمام پیدا کند. حداکثر مدت زمان اجازه کار به طول دوره تحصیلی دانشجو در کانادا بستگی دارد.

دانشجوها می توانند کلاس ها را به صورت آنلاین شروع کنند و باز هم بعد از ورود به کانادا 3 سال اجازه کار داشته باشند.

در حالت معمول، کلاسهای آنلاین برای پذیرش اجازه کار مورد قبول نیستند. با این حال، با وجود وقفه های به وجود آمده در سفرها به دلیل ویروس کرونا، سازمان مهاجرت و پناهندگی کانادا در حال حاضر به دانشجوهای بین المللی اجازه می دهد که به صورت آنلاین در حالی که در کشور دیگری هستند تحصیل کنند و باز هم برای ارسال درخواست اجازه کار واجد شرایط باشند.

این اصلاحات در عصر روز 14 می 2020 توسط سازمان مهاجرت اعلام شدند.

دانشجوهای بین المللی جدید می توانند برنامه تحصیلی شان را در یک موسسه آموزشی کانادایی در پاییز 2020 شروع کنند و تا 50 درصد از برنامه تحصیلی را خارج از کانادا کامل کنند و بعد از اتمام تحصیل در کانادا برای دریافت اجازه کار واجد شرایط باشند.

همچنین سازمان مهاجرت به این موضوع اشاره کرد که از طول مدت زمان اجازه کار آنها به دلیل تحصیل خارج از کانادا تا 31 دسامبر 2020 کم نخواهد شد.

در یک سناریوی فرضی، یک دانشجوی بین المللی می تواند تحصیل را در یک موسسه آموزشی آنلاین از پاییز 2020 شروع کند و برای دریافت اجازه کار حداکثر 3 ساله واجد شرایط باشد. البته در صورتی که تا آخر سال 2020 به کانادا بروند و یک برنامه تحصیلی حداقل 2 ساله را کامل کنند.

قوانین مهاجرت کانادا

چرا این اعلامیه موضوع بزرگی است؟

اجازه کار بعد از فارغ التحصیلی در بین دانشجوهای بین المللی کانادا از اعتبار خاصی برخوردار است از این جهت که به آنها اجازه می دهد تا 3 سال بعد از اتمام تحصیلشان در کانادا کار کنند. این سابقه کار مزیت بسیار زیادی برای آنها محسوب می شود وقتی که می خواهند برای درخواست مهاجرت فدرال یا استانی اقدام کنند، که در واقع 60 درصد از این دانشجوها طبق آمار چنین برنامه ای دارند.

برای مثال تحت سیستم امتیاز بندی اکسپرس انتری، دانشجوهای بین المللی قبلی برای تجربه تحصیل و کار در کانادا امتیازات اضافه ای دریافت می کنند.

علاوه بر مسیرهای مهاجرت فدرال، انواع متنوعی از برنامه های مهاجرت استانی (PNP) نیز وجود دارند که به دانشجوهای قبلی کمک می کنند به اقامت دائم جا به جا شوند. در ماههای اخیر، تعداد بیشتری از دانشجوهای بین المللی قبلی دعوتنامه برای درخواست اقامت دائم از طریق قرعه کشی های اکسپرس انتری که فقط برای کلاس تجربه کانادایی و داوطلبان استانی انجام شده اند دریافت کرده اند.

این اعلامیه دانشجوهای بین المللی بیشتری را ترغیب می کند تا تحصیل خودشان را به جای به تعویق انداخت، برای این پاییز در کانادا دنبال کنند. دلیل این موضوع این است که دانشجوهای بین المللی که امیدوارند نهایتا برای مهاجرت به کانادا درخواست کنند، خواهند خواست که روی فرصت اینکه بخشی از تحصیلشان را در کشور اصلی خودشان کامل کنند سرمایه گذاری کنند، در حالی که هنوز قادر به دریافت مزایایی که در صورت حضور فیزیکی در کانادا دریافت می کردند باشند.

یک مزیت بزرگ دیگر این موضوع این است که هزینه تحصیل در کانادا برای آنها کاهش پیدا می کند چون نیازی به پرداخت هزینه های زندگی نخواهند داشت.

این اطلاعیه مزیت بزرگی برای اقتصاد و شغل های کانادا محسوب می شود

با وجود تمام موارد بالا، این تغییر سیاست می تواند یک مزیت بزرگ برای اقتصاد کانادا باشد از آنجایی که هزینه تحصیلی که دانشجوها پرداخت می کنند به حمایت از مشاغل در کالج ها و دانشگاههای کانادا کمک می کند. علاوه بر این، دانشجوهای بین المللی به محض ورود به کانادا به فعالیت های اقتصادی به شکل های مختلفی از جمله خرج های روزمره، کار و پرداخت مالیات به عنوان نیروی کار، کمک می کنند.

قبل از شروع پاندمی کووید-19، تمام 640 هزار دانشجوی بین المللی کانادا سالانه حدود 22 میلیارد دلار به اقتصاد کمک می کردند و از حدود 170 هزار شغل حمایت می کردند.

علاوه بر اینها، بسیاری از این دانشجوها نهایتا به اقامت دائم روی خواهند آورد، که در بلند مدت به اقتصاد کانادا کمک خواهد کرد، چون این دانشجوها مشاغل مهمی که از بازار کار حمایت خواهند کرد را در دست خواهند گرفت. دلیل این موضوع جوان بودن آنها، توانایی های زبان انگلیسی و فرانسه و داشتن سابقه تحصیل و کار و همچنین روابط اجتماعی و حرفه ای آنها است.

در اوایل ماه آپریل، سازمان مهاجرت کانادا این اقدام را برای دانشجوهای بین المللی که کلاسهایشان در ماه های می و ژوئن شروع شده بود اجرا کرد. اطلاعیه تاریخ 14 می یک بند پیوست برای دانشجوهایی است که ترم آنها از این سپتامبر شروع می شود.

با اینکه دانشجوهای بین المللی که اجازه تحصیل را بعد از 18 مارچ دریافت کرده اند هنوز نمی توانند به کانادا بروند، اجازه های جدید هنوز در حال پردازش هستند و سازمان مهاجرت کانادا می گوید که زمان دقیق سفر به کانادا به دانشجوهای جدید اطلاع رسانی می شود.

کانادا برای دانشجوهای بین المللی جذاب تر خواهد شد

این موضوع ثابت شده است که در سال های اخیر کانادا یکی از کشورهای مورد توجه برای دانشجوها بوده است. دلایل آن در اینجا ذکر شده اند.

  • کیفیت آموزش و پرورش در کانادا بسیار بالا است.
  • دانشجوها در کنار همسر و شریک زندگیشان می توانند در زمان تحصیل و بعد از آن کار کنند.
  • کانادا فرصت این را ایجاد می کند که در محیط های انگلیسی و یا فرانسه زبان زندگی و تحصیل کنید.
  • کانادا یک کشور بسیار امن است.
  • کانادا هر ساله پذیرای مهاجران، دانشجوهای بین المللی، نیروی کار خارجی و بازدید کنندگان از تقریبا 200 کشور مختلف جهان است.
  • کانادا از دیگر کشورهای مقصد دانشجوهای بین المللی مقرون به صرفه تر است. بخشی از این موضوع به دلیل قیمت پایین دلار کانادایی است.
  • تقریبا 80 راه برای گرفتن اقامت دائم برای دانشجوهای بین المللی وجود دارد. در سال 2018 حدود 54 هزار دانشجوی سابق کانادا اقامت دائم کانادا را گرفتند.

اطلاعیه جدید گفته شده در این مقاله کانادا را برای دانشجوها جذاب تر هم خواهد کرد.

این مطلب چقدر مفید بود؟

برای امتیاز دادن به آن روی ستاره ها کلیک کنید!

کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند کانادا برای پاییز 2020 تغییرات بزرگی در ویزاهای تحصیلی و کاری اعلام می کند
میانگین امتیاز 0 /5 از 0 کاربر

نویسنده

حمیدرضا جعفری

حمیدرضا جعفری

کارشناس ارشد الکترونیک قدرت، علاقه مند به تکنولوژی و زبان انگلیسی، مدیر کلاسهای آموزش آنلاین زبان هلدینگ راز

فرم درخواست مشاوره

نظرات (2)

  • پاسخ
    شهرام آردن
    1399-04-24

    خیلی سپاسگزارم مطالب جالب و مهمی بودن. چطوری میشه اقدام کرد؟ من خودم کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک دارم با سابقه هجده سال در شرکت پتروشیمی با سمت مهندس تعمیرات مکانیک و همسرم معلم ورزش با ده سال سابقه کار و دارای مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی و مربیگری بدمینتون و والیبال. برای همسرم ویزای دانشجویی اقدام کنیم من می تونم اجازه کار داشته باشم و کار کنم ؟ ما دارای سه بچه زیر هفت سال هستیم آیا در کلگری که منطقه نفتی قرار داره میشه کار مرتبط با زمینه شغلی من و دانشگاه یا کالج مرتبط با رشته تحصیلی همسرم پیدا کرد و چقدر هزینه دانشگاه میشه؟ چقدر سرمایه و پشتوانه مالی لازم داره؟ و شما چه تسهیلاتی می تونین ارائه بدین ؟ و چه مدرک زبان انگلیسی رو می خواد و با چه نمره ای ؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    • کارشناس راز
      1399-04-28

      با سلام و دورد دوست عزیز . با توجه به قوانین مهاجرتی کانادا پارتنر دارنده ویزای تحصیلی اجازه کار دارد . برای پاسخ به این سوالات باید شرایط سنی خودتون و همسرتون کامل بررسی شود با توجه تحصیلات و میزان سابقه کاری که دارید امکان اخذ جاب آفر برای شما امکان پذیره لطفا با شماره 88514470 تماس بگیرید کارشناسان مربوطه راهنمایی لازم را به شما میدهند .

دیدگاه خود را برای ما بنویسید

مشاوره رایگان